Ślub i wesele - organizacja. Co, gdzie, kiedy? Poradnik organizacji ślubu i wesela - część pierwsza. Od czego zacząć? Co jest najważniejsze, a co mniej ważne?

2 września 2013



Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić poradnik organizacji ślubu i wesela 

część pierwszą.
Od czego zacząć? Co jest ważniejsze i co mniej?
Kiedy załatwiać i kiedy spisywać umowy?



Jesteście po zaręczynach i nie możecie się doczekać planowania Waszego ślubu i wesela?
Nie wiecie za co się zabrać?
Przeczytaj ten poradnik, by choć trochę ułatwić sobie życie.


Najważniejsza jest niestety sala. Niestety, bo większość, by powiedziała, że sala nie jest najważniejsza. Jednak jeśli chcemy, by nasze wesele było takie jakie sobie wymarzyliśmy, to musimy trzymać się kalendarza.


*SALA*

Rozejrzycie się z narzeczonym po salach w Waszej okolicy. 
Obliczcie mniej więcej ile gości będziecie zapraszać zanim zdecydujecie się oglądać salę.
Będzie to jedne z pierwszych pytań jakie usłyszycie.
Poczytajcie na forach opinie o salach i raczej nie decydujcie się na salę dopiero co otwartą, ponieważ nie będziecie wiedzieli czy nie będziecie mieli jakiś nieprzyjemnych niespodzianek.
Spytajcie wśród znajomych, którą salę polecają lub którą odradzają. 

Wybierzcie 2-3 sale, nie więcej i dokładnie ją obejrzyjcie.

Spytajcie o:

~menu~

 *czy możecie sami wybierać posiłki
*ilość ciepłych posiłków i ich ceny
*możliwość degustacji
*czy niespożyte rzeczy zabieramy do domu


~ceny~

*ceny za dzieci
*ceny za delegacje
* ceny za fotografa, zespół itp.


~napoje~

*czy jest możliwość wykupienia niezliczonej ilości napojów za określoną cenę
*jaka ilość napoi przypada na jedną osobę
*w jakich butelkach są podawane
*czy możemy sami wybrać napoje
*czy płacimy za wypitą czy otwartą butelkę 


~dekoracje sali~

*czy sala jest dekorowana
*czy możemy sami wynająć kogoś do dekoracji
*jakie są dostępne kolory dekoracji (obrusów)


~tort i kołacz~

*czy można przywieźć swój czy trzeba zamawiać na sali


~alkohol~

*czy trzeba zamawiać na sali
*czy mają możliwość zakupu po cenie hurtowej
*czy można samemu zamawiać
*czy jest możliwość zatrudnienia barmana i kolorowych drinków
*czy do obiadu jest podawane wino


~ilość miejsc~

*ile osób pomieści sala
*czy jest możliwość przygotowania stolika dla dzieci, z osobnym menu i ciekawszą dekoracją
*jakie są możliwości ustawienia stołów


~atrakcje~

*jakie są dodatkowe atrakcje - fontanny, świniaki itp.
*ogród 
* pokazy, grajki


~nocleg~

*czy można zamówić nocleg dla gości weselnych




Po zebraniu wszystkich informacji zastanówcie się, która sala najbardziej przypadła Wam do gustu. Jeśli się już zdecydujecie, to z datą (lub datami) ślubu od razu wybierzcie się do sali, by podpisać umowę. Dlaczego datami ślubu? Może się zdarzyć, że sala Wam się bardzo spodoba, ale akurat ta data nie będzie dostępna.
Przy spisywaniu umowy wymagana jest zaliczka (ok. 500 zł).

Ja podpisywałam umowę 1,5 roku wcześniej. Ślub chciałam mieć w sierpniu i dostępne były TYLKO dwie soboty. Więc nie ma na co czekać:) 

Zapytania to tylko propozycje, nie musicie z wszystkiego skorzystać, ale napisałam wszystko, by wiedzieć jakie informacje możemy uzyskać na sali. 



A może coś innego, nowoczesnego?
Co powiecie na wesele pod namiotem?
- Tutaj - znajdziecie propozycje najlepszych namiotów nadających się na tą okazję.
Pamiętajcie, jeśli robicie wesele pod namiotem nie musicie ograniczać liczby gości, wyjdzie Was to na pewno taniej niż na sali. Możecie sami decydować o wyglądzie i dekoracji.
Wystarczy duże pole lub ogród, by umieścić taki namiot. 



Kolejnym ważnym krokiem jest zespół (lub DJ), fotograf i/lub kamerzysta. 

*Zespół lub DJ*

*poszukajcie w internecie, na forach informacje na temat zespołów i DJów w Waszej okolicy
*spytajcie wśród znajomych czy kogoś polecają
*zadzwońcie i spytajcie czy Wasza data ślubu jest wolna
*umówcie się na spotkanie, by posłuchać jak zespół gra

JEŚLI WYBIERZEMY JUŻ ODPOWIEDNIĄ MUZYKĘ:

*spytajcie kto decyduje o repertuarze
*jak się cenią
*ile godzin grania wchodzi w cenę
*ile kosztuje każda dodatkowa godzina
*wysokość zaliczki
*czy dostarczają atrakcje (światła itp.)
*czy zajmują się również zabawami

Kiedy jesteśmy pewni, podpisujemy umowę.



*Kamerzysta i/lub fotograf*

*szukamy na forach i pytamy wśród znajomych
*pytamy o cenę i ilość godzin pracy
*pytamy o dodatkową sesję w plenerze
*ceny albumów i ilość zdjęć na płytce
*dostęp do atrakcji (teledysk, fotobudka itp.)
*jeśli się zdecydujemy podpisujemy umowę 




Na 1,5 - 2 lat przed ślubem te 3 rzeczy są najważniejsze.
Nie zdziwcie się, jeśli od niektórych osób usłyszycie, że terminy są pozajmowane - jeśli jest coś popularne, to jest to całkiem normalne. 

Nasz portfel już stracił sporo na zaliczki, ale to dopiero początek...

2 komentarze:

  1. Mam wielkie pytanie o ślub pod namiotem, gdzie można takowy wynająć i w jakich cenach?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałaś byś się pytać w okolicy o taki namiot. Ja polecam firmę Mitko z Wodzisławia. Sprawdź może u Ciebie też się sprawdzi.

      Usuń

Bardzo dziękuję za pozostawienia komentarza ♥♥ Na pewno odwdzięczę się tym samym w wolnej chwili ♥♥