Ślub i Wesele to jedna z najważniejszych uroczystości rodzinnych i religijnych w Naszej
kulturze. Młode pary mają miliony pomysłów na motywy ślubne, stylizacje, dekoracje, czy
rozrywki. Usługodawcy prześcigają się w ofertach by spełnić nasze marzenia. Przeglądając
blogi i magazyny dla nowożeńców możemy sprawdzić istniejące trendy mody ślubnej.
Wszystkie propozycje wydaje się wspaniałe i piękne, ale co w ostateczności dla siebie
wybrać i jak tą uroczystość zorganizować by nie zwariować ??
1. Organizery to podstawa
Nie licz na to, że wszystko zapamiętasz, w Twoim kalendarzu też może zabraknąć miejsca na
notatki, kontakty, listy gości itd. Dlatego najlepiej zaopatrzyć się w organizery ślubne dzięki
którym będziesz mieć wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu. Masz do wyboru
organizery w formie książki lub w wersji online.
2. Terminy
Jeśli już macie Wasz ślubny organizer wypiszcie każdy element krok po kroku co po kolei
należy zrobić. Mając te dane możecie podzielić je według matrycy zarządzania czasem
(kwadrat Eisenhowera), przedstawionej na obrazku poniżej.
Oczywiście w wielu przypadkach ta się pewnie zdarzy, że nie pojawią się czynności, które są
„niepilne ważne” lub „pilne nieważne”, ale dzięki przydzieleniu tych czynności do danej
kategorii mamy jasne odpowiedzi na pytania:
Co najpierw trzeba zrobić i czy naprawdę coś jest dla nas ważne? Przydadzą się te
informacje również podczas podliczaniu budżetu
3.Przy wyborze miejsca wesela pamiętaj o komforcie gości i ewentualnych trudnościach
Wesela ma być idealne dla Was, ale pamiętajcie, że jeżeli pragniecie, aby goście których
zaprosiliście dobrze się czuli podczas Waszej uroczystości weźcie pod uwagę:
ilu gości jest wegetarianami ? Jak podzielić stoły, żeby znajome i bliskie osoby siedziały
koło siebie? Jakie są możliwości transportu do danego miejsca? Jeżeli wesele ma się
odbywać w plenerze co zrobić na wypadek opadów deszczu?
4. Zastanów się nad najlepszymi rozwiązaniami dla Twojego budżetu.
Podczas planowania wesela chcemy, aby wszystko było najpiękniejsze, najlepsze i dużo.
Warto jednak przemyśleć, w których miejscach po prostu możemy zaoszczędzić. Zawsze po
weselu zostaje młodej parze bardzo dużo alkoholu win, wódki, szampana itd. Bardziej
korzystnym rozwiązaniem dla naszej kieszeni będzie jeżeli postawimy na stole kilkanaście
butelek wódki i wina oraz zatrudnimy profesjonalnego barmana. Nie tylko zaoszczędzimy na
alkoholu ale również będziemy mieć ciekawą atrakcję na weselu.
5. Zastanów się z kogo usług skorzystać.
Oczywiście najlepiej jest skorzystać z ofert sprawdzonych- muzyków, fotografików,
barmanów, wodzirejów itd. Niestety nie zawsze możemy wszystko załatwić poprzez pocztę
pantoflową lub znajomych, dlatego warto porozmawiać nieco dłużej ze ślubnymi
usługodawcami niż 10 minut. Obejrzeć wcześniejsze zdjęcia fotografików, wysłuchać demo
muzyków, obejrzeć filmy ze wcześniejszych wesel wodzirejów itd. Nie zawsze korzystajmy
z poleconych firm przez hotel. Często szef hotelu zaproponuje wam usługi tej osoby lub
firmy od której dostanie większą prowizję.
Mam nadzieję, że kilka moich wskazówek pomogą Wam w organizacji wesela i ślubu.
Wszystkiego dobrego na nowej drodze życia!
Katarzyna Sowa
Ukryte w Kadrze
Oj planowanie wesela. Miła sprawa, ale też bardzo stresująca. Czy pamiętałam o wszystkim, co jeszcze. Też miałam zeszyt. Nie profesjonalny, a zwykły - szkoda, że takich jeszcze nie było - bo pamiątka, jak się patrzy :)
OdpowiedzUsuńTakie zeszyty mogą stanowić fantastyczną pamiątkę, do której z uśmiechem będzie się wracać przez długie lata.
OdpowiedzUsuńTak planowanie wesela wspominam bardzo dobrze - zaczęłam dosyć wcześniej więc ominęło mnie to całe bieganie i stres. Lista, którą podałaś myślę, że jest ok - pozwala zapanować co kiedy jak - podobnie miała zrobioną rozpiskę.
OdpowiedzUsuńDobre rady, chociaż mnie zwykle ciężko się zorganizować na co dzień :)
OdpowiedzUsuń